Każdy z nas z pewnością świadomie lub nie zetknął się z reklamami PPC. Mogą one przynieść wiele korzyści i wbrew pozorom nie wymagają ogromnego budżetu. Na czym polegają kampanie PPC i jak je odpowiednio prowadzić?

Co to PPC?

Pay-per-click (PPC) to model reklamy online, w którym reklamodawca płaci wydawcy za każdym razem, gdy link reklamowy zostanie „kliknięty”. Cel reklamy to doprowadzenie użytkownika, który kliknie w link przekierowujący do naszej witryny i wykona wartościowe działanie, takie jak np. zakup produktu. Model pay-per-click oferowany jest przede wszystkim przez wyszukiwarki (np. Google) i sieci społecznościowe (np. Facebook).

PPC daje możliwość dotarcia do odbiorców w momencie, gdy szukają oni firmy takiej jak Twoja.

Model ten opiera się głównie na słowach kluczowych. Firmy, które opierają się na modelach reklamowych typu „płatność za kliknięcie”, badają i analizują słowa kluczowe, które najlepiej pasują do ich produktów lub usług. Inwestowanie w trafne słowa kluczowe może skutkować większą liczbą kliknięć i ostatecznie wyższymi zyskami.

Jak prowadzić kampanie PPC?

Jak uruchomić swoją nową markę za pomocą PPC i zwiększać swój zasięg?

Pierwszym krokiem będzie podjęcie decyzji, na której platformie chcesz uruchomić swoją kampanię. Google Ads to prawdopodobnie najpopularniejsza platforma PPC wśród marketerów, ale  PPC oferują również serwisy społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter. Każda platforma oferuje różne typy reklam. Na Facebooku możesz wybrać pojedynczy obraz, wideo, karuzelę, materiał błyskawiczny lub kolekcje. W Google masz natomiast do wyboru reklamy displayowe, reklamy w wyszukiwarce, reklamy aplikacji oraz wideo.

Kolejnym krokiem jest określenie budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię. Budżet kampanii PPC określa, ile chcesz zapłacić za kliknięcia w miejscach docelowych reklam np. w Google Ads ustalasz budżet dzienny. Większość platform PPC ma systemy „aukcyjne”, które pomagają zdecydować, ile będą Cię kosztować kryteria odbiorców.

Wybór grupy docelowej

Kluczowym elementem dobrej kampanii PPC jest wybór grupy docelowej, aby dotrzeć z reklamami do kogo chcesz. Na przykład w Google Ads możesz wybrać lokalizację odbiorców, ich zainteresowania, jakich aplikacji używają oraz przeprowadzane przez nich wyszukiwania. Możesz także tworzyć niestandardowe grupy odbiorców, z których każda ma własne „niestandardowe podobieństwa” i „niestandardowe intencje”, aby pomóc Ci w dalszym dopasowaniu kampanii PPC do właściwych osób.

Kiedy ustalisz grupę docelową, musisz wybrać frazy kluczowe, na które będzie wyświetlać się Twoja reklama. Należy jednak pamiętać, że trzeba uważać, jakie słowa wybierzesz, aby nie trafić do niewłaściwych odbiorców.

Śledzenie skuteczności kampanii

Prowadząc kampanię PPC powinieneś śledzić skuteczność swoich reklam. Służy do tego pulpit analityczny, który obejmuje na przykład ruch uzyskiwany na stronie docelowej reklamy, stopień konwersji oraz wysokość wydatków. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, czy otrzymujesz zwrot z każdej zainwestowanej złotówki. Jeżeli jednak okaże się, że prowadzona kampania PPC nie jest skuteczna, warto wtedy zdecydować się na firmę www.adsynergy.pl , która profesjonalnie tym się zajmuje. Trzeba się też zastanowić, czy nasz czas poświęcony na mało efektywne działania marketingowe jest opłacalny, ponieważ często jest tak że większe korzyści uzyskamy z powierzenia takich działań specjalistom PPC.